reklama

Len tak mi napadlo: Ako budem zarábať dvakrát na jednom obchode...

...keď budem úplne náhodou ministerkou. Vlastne ani nejde o to, aby som zarábala priamo do vlastného vrecka. Postačí, keď sa postarám, aby financie šli správnym smerom. Neprišla som na to sama. Návod som odkukala z denného spravodajstva za posledných pár týždňov. Verte, keď budem mať takú podporu ako náš pán minister, a naučím sa tak sebavedomo odkazovať svojmu nadriadenému, ako pán minister, určite to dokážem. A to, čo sa nepodarí mne, dotiahne za mňa môj nástupca... Návod vhodný pre jedincov i politické strany.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Základom je správne miesto v správnej strane a dobré styky - pár priateľov s nejakými s.r.-očkami, najlepšie nenápadnými a najlepšie v nejakom malom zašitom mestečku na druhom konci zemegule.

Potom sa postarám o výnosný obchod s "takým zvláštnym produktom, s ktorým sa na trhu obchoduje veľmi opatrne" (ako mi pošepkal premiér v nedeľnej TA3) - pri predaji ni(e)čoho, čo nie je až tak dobre uchopiteľné, napríklad vzduchu. Možno nabudúce bude na predaj aj ticho. Podrobnejší návod prináša spravodajstvo v kauze "emisie/teplý vzduch".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stručne zhrniem - nájdem si priameho kupcu - predám mu môj produkt, na ktorý sa ťažko získavajú odhady kúpnej ceny a dohodnem sa s ním, že zo svojho zisku pri ďalšom predaji mi dá, napríklad, polovicu.

Takže, keď bude prvý obchod v suchu, "zarobím" prvý raz. Jasné ako facka...

Svojmu šéfovi nahovorím, aký úžasný obchod som spravila a aby bolo všetko transparentné a jasné, hneď navrhnem, že peniaze pôjdu na "bohumilé účely" - keď to bude vzduch, tak potom, napríklad, envirofond, pretože na životné prostredie treba dbať. Keď to bude ticho, tak potom nejaký sociálny fond a podobne...

No a ako sa dá zarobiť na takto bohumilej činnosti? Zobrala som si príklad zase z reality dnešných dní, hoci po prečítaní článku v TA3 som si myslela, že to predsa len neprejde (odkaz č. 1). Lenže doba nie je tak krutá, pretože koalícia mi našepkala, ako sa veto prezidenta dá zmeniť (odkaz č.2) a ja budem vedieť už podporiť tých správnych ľudí...A už len maličkosť: "Príjmy z emisíí pôjdu skutočne do envirofondu - tu to potvrdil aj premiér."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden obchod a dvakrát zarobím. Najprv od kupcu a potom len zarobené peniaze správne rozdelím. Dobré nie? A keď sa mi táto zmluva nevyjde, môjmu nástupcovi ďalšie vyjdú určite, pretože emisií na predaj máme dosť a každý občan vie, že by bola škoda ich nepredať, keď ich je prebytok. No, čo už, keď na druhom obchode zarobí môj nástupca len raz - pri rozdávaní peňazí správnym ľuďom... A len tak, bez dokladovania účelu, veď, načo zbytočné papierovanie s takzvanými projektmi? Ale veď, biznis je biznis. Ja zarobím na jednom obchode dvakrát a môj nástupca len raz, ale aj tak zarobí, pretože rozšírené kompetencie mu zostanú a ďalšie peniaze pribudnú... Dobrá poistka, nie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. ...pár ďalších nápadov môžete pridať v diskusii...

Odkazy:

1.

"Prezident SR Ivan Gašparovič neodobril väčšie právomoci pre ministra životného prostredia Jána Chrbeta pri prideľovaní štátnych peňazí z Environmentálneho fondu (EF)... Koaličné strany k nej na poslednú chvíľu v parlamente pretlačili dve nepriame novely. Jednou z nich bola nepriama novela zákona o envirofonde, ktorou posilňovali Chrbetove právomoci.
Ministrovi Chrbetovi chceli povoliť prideľovanie peňazí z envirofondu bez toho, aby mal písomné podklady, na aké projekty sa použijú. Takáto výnimka sa mala týkať všetkých organizácií, ktoré založilo jeho ministerstvo. Ostatní uchádzači o štátne dotácie z fondu by museli naďalej predkladať žiadosti a všetky požadované dokumenty. Nepriamu novelu počas parlamentnej rozpravy kritizoval poslanec za SMK László Miklós, podľa ktorého minister by mohol prideľovať peniaze, keď si zmyslí aj na projekt, o ktorom nebude nič vedieť."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2.

"Prezident SR Ivan Gašparovič ani druhýkrát nepodpísal novelu zákona o cenných papieroch a investičných službách... Tento krok však nemá vplyv na to, že novela vsúpi do platnosti, keďže parlament 15. apríla tohto roka nadpolovičnou väčšinou prelomil veto hlavy štátu.... Nepriamou novelou zákona o Environmentálnom fonde poslanci zvýšili kompetencie ministra životného prostredia, keď zo zákonom stanoveného postupu žiadosti o dotáciu vyňali organizácie v zriaďovateľskej alebo zakladateľskej pôsobnosti jeho rezortu."

3. medzi riadkami to odznelo aj tu: TU

"Predaj emisií je len časť skladačky. Slotovi poslanci presadili i posilnenie kompetencií ministra životného prostredia pri delení peňazí z Environmentálneho fondu. Kam išiel výnos z transakcie? Áno, správne. Do Environmentálneho fondu."

Stella Geburka Hanzelová

Stella Geburka Hanzelová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...keď sedím na okraji fontány a všímam si obďaleč ponáhľajúci sa dav, hrajúce sa deti a ich rodičov, tak viem - som presne taká istá ako hocikto z nich a zároveň tak ako každý z nich, som úplne iná... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápolitickôhrebendárčina

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu