reklama

Eurovoľby s heslom, ak nemáš koho, choď a zvoľ svojho blogera!

Pôvodný titulok i celý príspevok mal byť ladený s humorom v štýle "Ty kokso, veď ja konečne mám koho voliť, i keď bača to nebude...".  Myslím však, že doba je naprieč viacerými oblasťami života tak vážna, že na humor a inotaje už miesto nie je... Preto pôjdem voliť. Ja i všetci moji známi a kamaráti, s ktorými som sa o tom rozprávala. Všetci, i preto, že nás spája ZDANLIVO BEZMOCNÝ ODPOR voči tomu, čo sa dnes deje i nedeje na "politickom nebi" Slovenska...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Sakra, nejdem voliť - nemám koho!

Hej, aj ja som pri prvom pohľade na zoznam kandidátov do eurovolieb neveriacky pokrútila hlavou - veď je to výsmech, veď slušný človek žiadnu z týchto politických strán a pseudostrán voliť nemôže. A keby aj, tak mená, na ktoré som sa zbežne pozrela, mi jasne dávali najavo, že mnohé strany si robia výsmech aj z nás a tadiaľto cesta nevedie!

Médiá mi nepomáhajú!

Všetky titulky a príspevky, o ktoré som "zavadila" mi hovorili len o hanbe, ktorej sa s najnižšou voličskou účasťou nevyhneme. O hejslovákoch a opätovne vyťahujúcej sa maďarskej karte, o tom, ako tieto voľby budú lakmusovým papierikom pre novú stranu, ktorá to s nami myslí dobre. Pár vyjadrení jedneho z jej lídrov ma však nepresvedčilo a skepticizmus zostal aj naďalej... Adekvátne snahe politikom, aj médiá sa eurovoľbám venujú oveľa vlažnejšie ako v prípade iných volieb. Tak pre by sa mal občan snažiť viac?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Radšej nevoliť, ako voliť menšie zlo?

V tejto rovine som sa ocitla len pri malom zaváhaní, pretože mi bolo a je nad slnko jasné, že takto si môj hlas môže zobrať práve ten, komu by som ho nedala ani za milióny, ktoré by nasmeroval do môjho vrecka. Takže voliť pôjdem a určite: otázkou aj naďalej zostáva, koho...

Strany nevolím!

Situácia na politickej scéne, ktorá vyvrcholila tým, že tento štát neriadia odborníci, ale "riadia" fackovací panáci, ktorých ako bábky v divadle riadia stranícke centrály, kde sa rozdávajú kšefty kamarátom - to teda nie!

Začínam škrtať - úplne prvé vypadnú dve strany spojené červenou niťou s predchádzajúcim režimom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom tri strany, ktoré sú zodpovedné za nielen súčasnú politickú situáciu.

Rovnako som skeptická aj pri pohľade na súčasnú opozíciu, ktorá umožnila nástup súčasnej koalície a ani po pár rokoch v pozícii opozície nedokáže byť dostatočne silným protipóloom, aby presvedčila o svojej legitímnosti byť opäť koalíciou.

U mňa zatiaľ nemajú šancu ani strany a straničky, ktoré vznikli delením a odtrhnutím a štiepením, pričom ich predstavitelia nemajú za sebou žiadnu konkrétnu prácu a "vezú" sa len na sláve časov minulých. Aj keď jedna má moje sympatie... (s ňou rátam vo voľbách ďalších, no je príliš slabá...)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ospevovaná nová strana ma tiež svojimi výrokmi v reakcii na konkrétne dianie nepresvedčila...

Nevoliť stranu sa nedá, no dá sa iné...

Presadzovania straníckych záujmov na úkor presadzovania záujmov občanov skoro naprieč celým politickým spektrom ma unavuje. Som rozhodnutá a presvedčená, že voliť "aparátčikov" nebudem.

Korupcia, klientelizmus, rozkrádanie verejného majetku na úkor posilňovania straníckych základní - to nie.

Verím ľuďom, ktorí robia politiku pre ľudí a ktorých poznám takmer dvadsať rokov - využijem DVA preferenčné hlasy!

Sú to nezávislí kandidáti na kandidátke jednej strany. Som rada, že sú nezávislí. Ich politika je jasná a čitateľná už roky a verím, že v nej budú pokračovať, či už ako europoslanci, poslanci, alebo hoci len dobrovoľníci. Pre nich je dôležitá téma a nie funkcia. Píšu o nej. Robia verejné odpočty svojej práce. Ich životy nesprevádzajú škandály na titulných stránkach bulváru a hoci by nemuseli, žijú skromne a slušne. A robia politiku pre ľudí a nie pre strany!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden hlas je istý. Pôjde jednému z mojich priateľov - blogerov, ktorých som poznala oveľa skôr, ako sa blogermi stali (Milan Barlog, Juraj MesíkOlga Pietruchová).

Druhý hlas pôjde do skupiny priateľov neblogerov, ktorí však nemenej záslužne denno-denne odvádzajú kus dobrej práce na občianskom poli. Aj za mňa a za iných, ktorí nestíhajú. Väčšina z týchto mien má moju plnú dôveru. Dokonca takú, že si neviem vybrať a dva preferenčné hlasy sú pre mňa málo... (Ľubica Trubíniová, Hana Fábry)

Veria im aj ďalší ľudia, ktorým verím aj ja.

V mojom rozhodnutí nie som sama. Týmto ľuďom verí skupina ďalších, ktorým verím aj ja (Zuzana Kronerová, Katarína Farkašová, Egon Gál, Eugen Gindl, Maňo Huba, Juraj Rizman, Boris Strečanský, Katarína Šimončičová...) a tak sa nám to možno tentokrát podarí. Dostať do europarlamentu niekoho, kto tam bude skutočne zastupovať aj záujmy nás - občanov!

Stella Geburka Hanzelová

Stella Geburka Hanzelová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...keď sedím na okraji fontány a všímam si obďaleč ponáhľajúci sa dav, hrajúce sa deti a ich rodičov, tak viem - som presne taká istá ako hocikto z nich a zároveň tak ako každý z nich, som úplne iná... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápolitickôhrebendárčina

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu