reklama

Ak tú petíciu naformulujete, budem prvá, čo ju podpíše....

Z dnešného spravodajstva: "Parlament odmietol opozičnú novelu Občianskeho zákonníka, podľa ktorej akákoľvek zmluva o verejných financiách by mohla byť účinná až po tom, ako sa objaví na webe." (webnoviny). Nesúhlasím s takýmto postupom a som za to, aby sme vedeli, ako naši volení zástupcovia hospodária s našimi financiami a aby sme v prípade potreby mohli včas a účinne zasiahnuť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (61)

Je mi úplne jedno, či sú to ficovci, slotovci, dzurindovci alebo možno v budúcnosti sulíkovci..., čo mi predložia návrh zákona o zverejňovaní všetkých zmlúv uzatváraných vo verejnom záujme...

Som za to, aby sme aj my - občania - a to aj mimo volieb - mali možnosť použiť nástroj, ktorý by zamedzil tomu, aby sa uzatvárali nevýhodné alebo klientelisticky zvýhodnené obchody typu emisnej zmluvy, ktoré pripravia občanov o pár stovák zateplených domov a podobne.

Dnes som sa opakovane presvedčila, že naši vládni predstavitelia majú zrejme najhorších právnikov a nimi uzatvárané (alebo odsúhlasované) zmluvy nemajú základné atribúty a záruky kvalitnej zmluvy, napríklad v článku k emisnej zmluve Interblue môže, my musíme je naznačených chýb hneď niekoľko!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď dnes neprešiel opozičný návrh a množstvo diskutujúcich nadáva aj na predchádzajúcu vládu (predpokladám, že ďalší budú nadávať na nasledujúcu vládu), navrhujem, aby sme sa občiansky spojili a a vypísali petíciu na vyhlásenie referenda za prijatie zákona, ktorý zabezpečí transparentnosť narábania s verejnými financiami v prospech občana (zverejňovaním zmlúv na internete), čo som už naznačovala koncom apríla (Pán premiér, necítite sa trápne, keď musíte verejne žiadať ministra) a ako som si všimla, takýchto hlasov je na rôznych úrovniach viac.

Ja som za petíciu a za to, aby sa v tomto štáte začalo s verejnými financiami narábať v prospech občanov a nie jednotlivcov!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S.

Dnes som napr. v inej diskusii zachytila toto: "Zmluva ma platnost a ucinnost. Zverejnenie kazdej zmluvy z nasich penazi malo uz davno byt povinne. Na internete by sa mal najprv objavit navrh zmluvy akceptovany všetkými stranami (v zmluve, nie parlamentnymi :-) ). Samozrejme návrh zmluvy až po výbere dodavateľa. Nasledne zmluva by mala byť určitú dobu na internete k prípadným pripomienkam občanov, alebo tretích strán, ktoré by mohli poukázať na niektoré zle naformulované (nevýhodné) body zmluvy alebo absenciu niektorých bodov. Po stanovenom termíne, napr. 5 dní môžu byť tieto pripomienky zapracované a zmluva následné daná na podpis. K navrhu zmluvy na internete by potom pribudol aj original zmluvy, aby sa prípadne dalo argumentovať, co bolo v návrhu a co v podpisanej zmluve a kto je za chybu zodpovedny. Samozrejmostou je aj vymedzenie obchodného tajomstva. To sa má týkat len know-how ako napr. postupy pri určitých technológiách a pod. a nie cena, termíny, osoby a pod."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak teda, kde to viazne?

Stella Geburka Hanzelová

Stella Geburka Hanzelová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...keď sedím na okraji fontány a všímam si obďaleč ponáhľajúci sa dav, hrajúce sa deti a ich rodičov, tak viem - som presne taká istá ako hocikto z nich a zároveň tak ako každý z nich, som úplne iná... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápolitickôhrebendárčina

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu