reklama

Pán premiér, opravím Vám prejav, chcete?

Pán premiér, „každý má právo na zachovanie ľudskej dôstojnosti, osobnej cti, dobrej povesti a na ochranu mena“. Tak je to v Ústave SR. A podľa toho, ako ste povedali, zrejme ja dobrú povesť nemám... Lebo mi dávate najavo, že sa voči mne chcete (len chcete) dôstojne správať a ja mám mať voči Vám úctu lebo (ste mali šťastie) - ste sa narodili ako člen štátotvorného národa. Hoci na Slovensku - rovnako, ako aj ja. Ale ste viac. Ja som len Rómka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (111)

„Vlasť, to nie je iba slovo. Vlasť, to je celkom konkrétne spoločenstvo rovných a sebavedomých Sloveniek a Slovákov, ktorí majú guráž brániť slobodu, demokraciu, ale najmä občiansku dôstojnosť. My sa chceme dôstojne správať ku všetkým našim občanom, teda aj k Rómom, aj k ďalším národnostným menšinám. Zato od nich očakávame občiansky slušné správanie voči štátotvornému národu..“ (čas od 1.37) - tak ste to dnes povedali.

A keď podľa toho, čo ste povedali, asi ako Rómka dobrú povesť nemám... A možno aj preto kvôli strachu o svoje deti, ako:
- Rómka zo Šarišských Michalian, som musela na pár dní opustiť svoj dom (útočníci boli z neďalekej osady Ostrovany, no pochod bol v Šarišských Michaľanoch, kde podľa tvrdenia spoluobčanov, u nich žijú slušní Romovia),
- Rómka z osady Stará Maša neďaleko Krompách, som sa musela s malými deťmi niekoľko dní v daždi skrývať v neďalekom lese, alebo
- Rómka z Turzovky, som teraz niekde musela už druhú noc spať u príbuzných v Ostrave.

a to všetko len preto, lebo sa bojím demonštrácie sily „rovných a sebavedomých Sloveniek a Slovákov, ktorí majú guráž brániť slobodu, demokraciu, ale najmä občiansku dôstojnosť“. Svoju – zabudli ste dodať. A na úkor mojej.

A ešte niečo. Som rada, že ste vlastne nazvali veci pravým menom - „chcete sa dôstojne správať“, no zatiaľ netreba. A možno ste to tak nemysleli, len Vám niekto napísal zlý prejav.

Ja sa voči Vám dôstojne správam nie preto, že ste člen/predstaviteľ štátotvorného národa, ale že ste človek, hoci sa v mnohých názoroch rozchádzame.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo tak, keby ste nabudúce tie dve vety z prejavu trochu poopravili? Asi takto:

„Vlasť, to nie je iba slovo. Vlasť, to je celkom konkrétne spoločenstvo VŠETKÝCH rovných a sebavedomých Sloveniek a Slovákov OBČANOV SLOVENSKEJ REPUBLIKY, ktorí majú guráž TU NAŠLI DOMOV A MY - VOLENÍ ZÁSTUPCOVIA ŠTÁTU UROBÍME VŠETKO PRETO, ABY SME MOHLI Ubrániť slobodu, demokraciu, ale najmä občiansku dôstojnosť VŠETKÝCH NAŠICH OBČANOV – BEZ OHĽADU NA TO, ČI SA V TEJTO KRAJINE NARODILI, ALEBO TU NAŠLI DRUHÝ DOMOV. My sa chceme dôstojne správať ku všetkým našim občanom, teda aj k Rómom, aj k ďalším národnostným menšinám. Zato od nich očakávame občiansky slušné správanie voči štátotvornému národu.

No, čo poviete? A ak by ste boli Róm, alebo príslušník inej národnostnej menšiny, určite by sa aj Vám moje slová páčili. Najmä, ak by boli pravdivé.

Stella Geburka Hanzelová

Stella Geburka Hanzelová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...keď sedím na okraji fontány a všímam si obďaleč ponáhľajúci sa dav, hrajúce sa deti a ich rodičov, tak viem - som presne taká istá ako hocikto z nich a zároveň tak ako každý z nich, som úplne iná... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápolitickôhrebendárčina

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu