reklama

Pán vicepremiér, nabitý program dôvodom, že nebudete s dalajlámom?

Pán vicepremiér. verím, že ste veľmi zaneprázdnený, hlavne počas posledných dní, keď ministrujete aj životnému prostrediu, keď extrémisti pochodujú, treba začať čerpať eurofondy pre Rómov a naviac ešte aj tá Dekáda. Rešpektujem Váš program práve tak, ako rešpektujem Vaše právo a rozhodnutie nestretnúť sa s dalajlámom. Ale mám takú maličkosť. Porovnala som si, čo ste povedali teraz a čo v júni... a to práve k príchodu človeka, s ktorým sa stretnúť je pre mnohých životným snom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (79)

Toto ste povedali 4. septembra 2009 (citujem Pravdu):

""V tom období mám množstvo akcií. Mám vládu, mám koordinačnú poradu a poobede máme deviateho pamätný deň holokaustu, takže mám tri akcie, na ktorých sa musím zúčastniť," vysvetlil Čaplovič. Tvrdil, že neúčasť vládnych politikov na odovzdávaní ceny Jána Langoša dalajlámovi a na schôdzku s predsedami parlamentných strán, na ktoré dostali pozvania, neznamená, že sa od tibetského vodcu dištancujú."

Prepáčte, ale pripadá mi to dosť nevhodne zvolený dôvod. Na rokovaní vlády ste neboli napr. ani 14. augusta 2009, keď ste na poslednú chvíľu ohlásili návštevu v Krompachoch, hoci ani primátorka, ktorá Vás tam pozvala, tam nebola, lebo práve v ten deň začala čerpať riadnu dovolenku...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pravdupovediac, aj koordinačná porada mohla byť iný deň... pretože o príchode najvyššieho tibetského vodcu ste vedeli už v júni.

Vtedy ste (23. júna 2009) v poslednej relácii pred prázdninami - v programe TV JOJ, hoci nediplomaticky, ale od srdca povedali svoje dôvody. Len neviem, prečo si to nikto (ani Vy a ani novinári) nepamätá. tam ste boli pre mňa oveľa presvedčivejší:

"P. CSÁKY:
"Pán podpredseda, v septembri podľa plánov príde na Slovensko Dalajláma. Má záujem sa stretnúť so mnou a ja ho prijmem v centrále SMK. Pozývam vás na toto stretnutie. Prídete?"
D. ČAPLOVIČ:
"Ja som už povedal, že ako predstaviteľ tejto vlády a tohto štátu nemôžem prijať pána Dalajlámu a nemôžem prísť ani na to stretnutie."
P. CSÁKY:
"Myslíte si, že robíte svoju prácu dobre, keď ste podpredseda pre ľudské práva a správate sa takto?"
D. ČAPLOVIČ:
"Ale rešpektujem suverenitu jedného štátu. Nechcem ho narúšať rôznymi aktivitami."
P. CSÁKY:
"Ja som nehovoril o tom, že máte narúšať akúkoľvek suverenitu Čínskej ľudovej republiky. Ja hovorím o tom, aby nie na vládnej pôde, u nás, v SMK, by ste sa stretli ako zástupca štátu s touto osobnosťou."
D. ČAPLOVIČ:
"Nestretnem sa a môžem jednoznačne povedať, že pána Dalajlámu neprijmem.""

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno, keby som bola Vašou hovorkyňou, určite Vám pripomeniem, čo ste už verejnosti povedali a navrhnem, aby ste to stručne zopakovali aj teraz novinárom a dodali svoj dôvod, prečo sa s ním nechcete stretnúť ako súkromná osoba.

Ale vyhovárať sa na nabitý program, keď ste už v júni vedeli, že príde a povedali ste, že sa s ním nemôžete (ale chcete? - ani to ste nepovedali) stretnúť - to mi pripadá nediplomatické a neslušné, hoci to je "len" dalajláma a "len" laureát Nobelovej ceny mieru, ktorá je aj o ľudských právach, či nie?

Stella Geburka Hanzelová

Stella Geburka Hanzelová

Bloger 
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...keď sedím na okraji fontány a všímam si obďaleč ponáhľajúci sa dav, hrajúce sa deti a ich rodičov, tak viem - som presne taká istá ako hocikto z nich a zároveň tak ako každý z nich, som úplne iná... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenápolitickôhrebendárčina

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu